اینترانت چیست؟
 
وبلاگ شخصی من
وبلاگ وحید جنتی

 

اینترانت شبكه‌ای رایانه‌ای است كه از زبان مشترك ارتباطی شبكه جهانی اینترنت برای تبادل داده‌ها استفاده می‌كند.

 

اینترانت شبكه‌ای رایانه‌ای است كه از زبان مشترك ارتباطی شبكه جهانی اینترنت برای تبادل داده‌ها استفاده می‌كند و تمام خدمات اینترنت، از جمله پست الكترونیكی، تار جهان‌گستر، انتقال فایل (FTP)، گروه‌های خبری و تله كنفرانس را در شبكه‌ای اختصاصی برای استفاده‌كنندگان مشخص آن شبكه ارائه می‌دهد و لزومآ به اینترنت متصل نیست. تفاوت اساسی میان شبكه اینترانت و سایر شبكه‌ها در آن است كه این شبكه بر اساس پروتكل‌های اینترنت نظیر TCP/IP و HTTP شكل می‌گیرد.

 

هدف اصلی از نصب اینترانت‌ها تسهیل ارتباطات و به اشتراك گذاشتن منابع - اعم از سخت‌افزاری - است؛ كه به اشتراك گذاشتن منابع اطلاعاتی نقش عمده‌ای در این نظام دارد.

 

اینترانت خود تاریخچه‌ای مستقل ندارد، زیرا یكی از دستاوردهای اینترنت به‌شمار می‌رود و در واقع چند سالی پس از آنكه اینترنت پا به عرصه جهانی گذاشت، اینترانت و اكسترانت نیز پدید آمد.

 

 

در ایران، از اواسط سال 1374 كه نرم‌افزار سیستم عامل شبكه (NT SERVER) شركت رایانه‌ای نت اسكیپ (Netscape) وارد كشور شد، به سبب سهولت نصب اینترانت‌ها بر روی این سیستم عامل شبكه، نصب اینترانت‌ها آغاز گردید و از آن زمان تاكنون، این جریان در دنیا و ایران رشد فزاینده‌ای داشته است. به‌طور مثال، وزارت كشاورزی ایران در همان سال توانست از خدمات شبكه اینترنت استفاده كند.

كاربردها. اطلاع‌رسانی، ارتباطات، بازاریابی و فروش، آموزش از راه دور، كار از راه دور، تصمیم‌گیری بهینه مدیریت بانكداری و اقتصاد و كار و كاریابی، كاربردهای اصلی اینترانت‌ها هستند. در زمینه اطلاع‌رسانی با توجه به قابلیت چند رسانه‌ای‌ها و ارائه اطلاعات روزآمد، می‌توان به ارائه اطلاعات در زمینه‌های مختلف از جمله نشریات، اطلاعیه‌ها، بخشنامه‌ها، پرونده‌های كاری، اطلاعات تخصصی، اطلاعات مشتریان، رقبا و كاربران، اخبار، و جز آن اشاره كرد. ارائه الكترونیكی این اطلاعات خود موجب كاهش استفاده از كاغذ می‌شود و در نهایت كاهش هزینه و زمان را برای شركت‌ها به دنبال خواهد داشت. از این روش می‌توان برای توزیع اطلاعات به‌دست آمده از اینترنت استفاده كرد.

در زمینه ارتباطات، اینترانت‌ها باعث تسهیل ارتباطات میان اعضای یك سازمان با مشتریان و رقبا و سازمان‌های بیرونی خواهند شد كه به‌طور نمونه می‌توان به جمع‌آوری نظرات، شكایات، و آگاه كردن مدیران از مسائل را نام برد؛ یا ارتباط افراد هم اندیشه در موضوعات خاص كه خود باعث ایجاد نوآوری‌ها، خلاقیت‌ها، و ابتكارها در زمینه‌های مختلف می‌شود.

 

در زمینه بازاریابی و فروش می‌توان تبلیغات جهت معرفی محصولات، در نهایت سفارش از مشتری، دریافت پیشنهادات و انتقادات از مشتری، انجام و پیگیری عملیات فروش، ارائه خدمات پس از فروش، انجام هماهنگی‌های لازم با مشتری و گزارش پیشرفت سفارش به مشتری و به‌طور كلی فروش از راه دور را نام برد.

 

 

 

درحقیقت اینترانت شبکه های داخلی هرسازمانی هستند که هرسازمان راه اندازی می کند برای مقاصد خاص خود

 

 

این شبکه یک سازمان رابه هم متصل می کند .برای مثال بانک ملی برای متصل کردن همه بانک های ملی درسراسر کشور ازاین تکنولوژی استفاده می کند.ورود به این شبکه برای عموم آزادنیست زیرا امنیت آن به خطر می افتد.وتنها با پسورد تعیین شده خودشان می توانند وارد شوند وآن مقدار ازاطلاعات که صلاح می دانند درشبکه اینترنت قرارمی دهند تا عموم مردم ازآن ها استفاده کنند.ولی اینترنت شبکه جهانی است وشما ازهرکجامی توانید با وارد کردن آدرس وارد هر سایت یا ....شوید واطلاعات دراختیار همه دنیا قرارمی گیرند.


شمع عشق بهترین هدیه برای یک دوست آموزش کوچک کردن شکم پس از زایمان بصورت تصویری و کامل

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







           
دو شنبه 22 خرداد 1391برچسب:اینترانت چیست,اینترانت, :: 20:18
وحید جنتی

درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
نويسندگان
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا من را با عنوان وبلاگ وحید جنتی و آدرس http://vahidjam.lxb.ir/ لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک من در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.